Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 çatışma

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mukaddes
Misafir




çatışma Empty
MesajKonu: çatışma   çatışma Icon_minitimeCuma Ocak 07, 2011 9:27 am






Anasayfa Takvim SSS Arama Arama

Sonuç : Mesajlar Konular

--------------------------------------------------------------------------------
çıkıntı araştırma
Üye Listesi Kullanıcı Grupları Kayıt Ol Giriş yap

:: 7B SINIFI REHBERLİK ÇALIŞMALARI Paylaş | Daha çok !
Daha çok !
Son gelişinizden bu yana gönderilen mesajlar
Kendi mesajlarınız
Cevaplanmamış mesajlar
Gözlenmiş konular
--------------------------------------------------------------------------------
Favorilere eklemek
Arkadaşa yolla
Sayfanın BBCode'u kopya et
Bu sayfayı bastır

ETKİNLİK 3

Yazar Mesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı: 141
Kayıt tarihi: 12/10/10

Konu: ETKİNLİK 3 Cuma Ara. 10, 2010 6:59 pm

--------------------------------------------------------------------------------

ETKİNLİK 3

(Aşağıdaki bilgileri okuyunuz)

KİŞİLER ARASI ÇATIŞMALAR HAKKINDA BAZI TEMEL BİLGİLER

Çatışma, bir kişinin hedeflerine ulaşmak için gösterdiği eylemleri ve atılımları, bir başka kişinin hedeflerine ulaşmak için gösterdiği eylem ve atılımları engellerse, duraklatırsa ya da bozarsa ortaya çıkar.İnsan ilişkilerinde çatışmalar karşılıklı mücadeleyi, anlaşmazlığı, tartışmayı, kavgayı ve çekişmeyi içerebilir. Sınıf ortamında bu duruma bir öğrencinin dersten sıkılıp ders dışı etkinliklere isteyerek yönelmesine karşın, öğretmenin dersini sürdürmek istemesi örnek gösterilebilir.
Çatışma doğası gereği ne olumlu ne de olumsuzdur. Yalnızca yaşamın doğal bir parçasıdır.Okul ve sınıf yaşamının doğal bir parçası olan öğrenci-öğrenci, öğrenci, öğretmen/okul yöneticisi, öğretmen-veli çatışma ve anlaşmazlıkları hem olumlu hem de olumsuz yollarla yönetilebilir. Çatışmaların yapıcı mı yoksa yıkıcı mı olduğunu çatışmanın kendisi değil, çatışmaları çözmek için seçtiğimiz yol belirler. Bu nedenle çatışmalar hem yapıcı hem de yıkıcı yollarla yönetilebilir. Dolayısıyla yapıcı ya da yıkıcı sonuçlar kaçınılmazdır.
Eğer kişiler arası çatışmalar ve anlaşmazlıklar yapıcı olarak yönetilmek isteniyorsa, okulda herkes aynı işlem basamaklarını kullanmalı ve bunların kullanımında beceri kazanmalıdır. Okulda, herkes (yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli) aynı işlem basamaklarını kullanarak çatışmalarını çözmelidir ancak o zaman okulda çatışmaların barış yapıcı çözümüne ilişkin kolektif kültür gerçekleşir. Dolayısı ile ortaya çıkan bu paylaşılmış değerler okulun normları haline gelir.
KİŞİLER ARASI ÇATIŞMALARIN YARARLARI
1.Öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen/okul yöneticisi arasında yaşanan çatışmalar onların nasıl bir değişime gereksinimi olduğunu belirler.
2.Çatışmalar tarafların neyi önemsediğini belirler.
3.Çatışmalar bizim kim olduğumuzu ve değerlerimizin ne olduğunu belirler.
4.Çatışmalar diğer kişinin kim olduğunu ve değerlerinin ne olduğunu açığa çıkarır.
5.Çatışmaların yapıcı çözümü, ilişkileri gücenme duygularından ve diğer kişiye yönelik olumsuz duygulardan korur.
6.Çatışmaların birlikte çözülmesiyle, kişilerin kendilerine olan güveni artar ve ilişkileri güçlenir.
7.Çatışma çözüm sürecinde elde edilecek beceriler öfke, korku ve engellenme gibi duyguların etkili biçimde iletilmesine ve yönetilmesine de katkıda bulunur.
8.Çatışma çözüm sürecinde elde edilecek iletişim becerileri kişilerin etkin dinleme, anlaşılmak için konuşma ve anlamak için dinleme becerilerine katkıda bulunur.
9.Çatışmaların çözümü depresyonu engeller. Çatışmaların yapıcı çözümü okul yaşamında kişilerin öfke, kızgınlık, anksiyete, güvensizlik algısı ve üzüntü gibi insanın içinde tuttuğu zaman davranış bozukluklarına neden olan duygulardan kurtulmasını sağlar.
10.Çatışma toplumsal değişim ve kişisel gelişim için olumlu bir güçtür.
11.Çatışma çözümü bir eğlencedir.
12.Çatışmaların yapıcı çözümüne ilişkin elde edilecek beceri, kişinin sosyal gerçekliği daha doğru anlamalarına yol açacaktır.
13.Çatışma çözüm süreci kişilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
14.Yapıcı çatışma çözüm becerileri öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
15. Yapıcı çatışma çözme becerileri öğrencilerin barışa, empatiye, sosyal adalete, doğruluğa, hoşgörüye, özsaygıya, diğer insanlara saygıya ve farklılıkları tolere edebilmesine yönelik tutum, inanç ve değer geliştirmelerine katkıda bulunur.
16.Çatışmaların yapıcı çözümü, taraflarının kendi öz değerlerine ilişkin farkındalıklarını güçlendirerek karşılaştıkları her türlü güçlükle dış bir destek ve zorlama olmaksızın başa çıkabilme becerisini geliştirir.
17.Çatışmaların yapıcı çözümü, kişinin kendisinin dışına çıkarak diğer kişileri onların bakış açısından anlama yani empati becerisini geliştirir.
18.Eğer yukarıda sayılanlar gerçekleştirilirse, kişiler arası çatışmaya karşı yönetilen yanıtlar öğrenciyi korkulu, savunmacı ve ben merkezli olmaktan çıkarıp kendine güvenen ve diğer kişiye yönelik sevgi, merhamet ve şefkat duyan barış yapıcı bireyler haline dönüştürecektir (Türnüklü,2006).



(Şimdi aşağıdaki formu doldurunuz)

Yaşadığınız ve yaşayabileceğiniz çatışma durumlarını, bu çatışma durumlarına verebileceğiniz tepkilerinizi ve duygularınızı yazınız.

Durum 1
Bir arkadaşınla aynı okul araç ve gerecini aynı anda istemen

Tepkilerim:önce ona veririm


Duygularım:sevinirim




Durum 2
İstediğin arkadaşınla birlikte oturmana öğretmeninin izin vermemesi

Tepkilerim:kızarım


Duygularım: üzülürüm




Durum 3
Arkadaşınla aynı davranışı göstermene rağmen okul müdürünün sana daha ağır ceza vermesi

Tepkilerim:kızarım


Duygularım:sinirlenirim




Durum 4
Odanı sürekli dağınık bırakman nedeniyle annenle karşı karşıya kalman

Tepkilerim:ara sıra toplarım


Duygularım:sevinirim




Durum 5
Babanla ders çalışma saatleri konusunda uyuşmaman

Tepkilerim:anlaşırım


Duygularım:sevinirim




Durum 6
Kardeşinle aranızda 2 yaş fark olmasına rağmen sürekli sana daha fazla görev verilmesi

Tepkilerim: kızarım


Duygularım:ona da vermelerini söylerim



Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
çatışma
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» çatışma
» ÇATIŞMA
» çatışma
» ÇATIŞMA
» çatışma

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: 7B SINIFI REHBERLİK ÇALIŞMALARI-
Buraya geçin: